|

Elevii Școlii generale Singidava au învățat să-și protejeze mediul înconjurător, prin intermediul proiectului „Școala mea verde”

Elevii școlii generale „Singidava” au învățat practic, săptămânile trecute ce înseamnă să protejezi mediul înconjurător. Prin intermediul proiectului “Școala mea Verde”, coordonat de echipa celui mai mare proiect de implicare sociala din Romania – ”Let’s Do It, România!”, copiii au participat la activități de ecologizare, prezentări, desene.

Proiectul s- desfășurat în 3 etape. În prima profesorii  unitatii de invatamant au avut  misiunea de a prezenta elevilor ce inseamna ecologia și protecția mediului.  Aceste prezentări vau avut loc la orele de dirigenție  într-un mod cât mai creativ, capabil să atragă atenția elevilor în sensul protejării mediului înconjurător. Cea de-a doua –desfășurarea activităților de colectare selectivă a deșeurilorÎn această perioada deșeurile care au fost colectate sunt plastic, aluminiu, sticlă, hârtie, carton, baterii, corpuri de iluminat, DEEE (deseuri electronice, electrice și electrocasnice) stricate/ ieșite din uz (ex.: frigider, casetofon), ulei. Cea de-a treia etapa, ultima din concurs, s-a desfășurat în perioada 10-14.06.2013 și a implicat activități de educare cu privire la ecologia și protecția mediului în rândul părinților și a comunității, prin întâlniri în diverse spații din localitate.

În cursa pentru marele premiu au fost acceptate peste 90 de scoli gimnaziale și licee din România, Școala Singidava fiind singura scoala din orasul Cugir implicată în proiect.

In prima etapă Școala Singidava a desfășurat foarte multe activități, au fost implicati mulți profesori și aproape toți elevii școlii. Activităţile preferate ale elevilor mici au fost cele educative, activităţi unde au învăţat cum se reciclează produsele şi cum pot refolosi  un  obiect deja uzat, un obiect nefolositor. De asemenea și cei mici și-au exprimat viziunea lor despre natură prin desen, picturile au fost prezentate în fața școlii. Toţi elevii au fost încântaţi de ideea de a-şi desena şcoala „verde”. Nu doar desenul a fost punctul forte al elevilor. În această săptămână, ei au fost puşi să facă diverse compuneri cu tema Natura, cele mai reuşite creaţii fiind adunate într-o revistă denumită simbolic „Hai despre natură să vorbim”. Atât cei mici cât şi elevii mai mari au făcut studii de cercetare pe tema poluării apei, studii ce s-au concretizat în realizarea unor portofolii.

Elevilor de ciclu gimnazial le-au fost prezentate diferite materiale cu şi despre Ecologie, Deşeuri, reciclare, Poluare, etc. şi apoi au fost puşi să facă fie afişe cu mesajele lor anti-poluare, fie prezentări pe teme ecologice. O parte din elevi au ecologizat curtea şcolii şi au plantat puieţi şi flori în spaţiul verde aflat la intrarea în şcoală. Toate aceste activităţi i-au încântat pe elevi, care au promis să devină pro-natura şi să lupte pentru ecologizarea şcolii şi  a oraşului.

 Aşadar, prin activităţile desfăşurate pe tema protejării mediului înconjurător, elevii au învățat practic ce înseamnă „ecologie“.După aceste lecții elevii și-au au venit cu propunerile de a transforma şcoala în care învaţă, într-o şcoală verde. Astfel, ei au propus creearea unui parc în faţa şcolii pentru a-şi  putea mânca pachetul de acasă, înlocuirea ţiglei cu panouri solare pentru a economisii energia, crearea unui „colţ verde” în fiecare sală de clasă, unde să existe plante puse în ghivece făcute din pet-uri, plantarea mai multor puieţi împrejurul şcolii, izolarea termică a şcolii cu plante curgătoare, crearea unei terase deschise în locul acoperişului sau  înlocuirea tuturor obiectelor create din materiale toxice.

In cea de-a doua etapa s-a reusit cu ajutorul elevilor și a comunității, strângerea a peste 900 de kg de deșeu de hartie, peste 50 de monitoare și aparate electrice, 50 kg de baterii uzate și peste 50 kg de pet/uri de plastic.

In ultima etapă, după ce elevii au fost educaţi în spiritul educaţiei ecologice în prima etapă a proiectului, s-a hotărât la nivelul şcolii, implicarea copiilor  în promovarea acestui spirit în rândul comunităţii cugirene. Astfel, profesorii alături de echipa implicată în proiect au realizat un material informativ şi fost creată o mică broşură pe care elevii au distribuit-o locuitorilor oraşului Cugir. Nu doar că au distribuit-o, dar au şi purtat discuţii cu aceştia despre ecologie, protejarea mediului, poluare, deşeuri şi au cerut în acelaşi timp sugestii despre cum poate deveni oraşul Cugir, un oraş mai curat, mai iubitor de natură şi şcoala Singidava o şcoală verde. Comunitatea, deşi mică, a fost foarte receptivă şi a lăudat caracterul interdisciplinar al proiectului, dând numeroase sugestii. S-au distribuit peste 500 de broşuri în oraş, în cele mai vizitate locuri, elevii, cât şi comunitatea, declarându-se foarte mulţumiți de acţiunea întreprinsă.

Sugestii au venit și din partea părinţilor și a comunităţii. Astfel, unii au spus că pentru a face comunitatea să respecte natura ar fi nevoie în primul rând de mai multă educaţie şi disciplină. Regulile ar trebui respectate de către toţi cetăţenii, iar cei care le încalcă ar trebui amendaţi. Comunitatea a observat fenomenul defrişării şi a criticat lipsa de implicare a organelor abilitate pentru a lua măsurile de cuviinţă. Pe de altă parte, s-a propus ca măcar o dată pe an, primăria în colaborare cu şcolile din oraş să iasă în pădure şi în oraş pentru a face curăţenie generală şi să planteze copaci. De asemenea alții au spus că este necesar ca fiecare părinte să vorbească copiilor, încă de la o vârstă fragedă despre cum pot să aducă beneficii naturiiPărinţii, au propus spre exemplu, un set de reguli care ar trebui să existe şi care pot fi implementate la nivelul fiecărei case şi respectate de către toţi membrii familiei: oprirea electrocasnicelor atunci când ele nu sunt folosite, stingerea becurilor atunci când lumina lor nu  mai este utilă, scoaterea din priza a calculatorului, veiozei şi chiar a televizorului din camera pentru a evita efectele negative ale radiaţiilor asupra somnului si odihnei. Duşul şi robinetele trebuie oprite astfel incât să nu se mai scurgă picături mici de apă. De asemenea, copilul trebuie învăţat încă de mic să nu arunce tot felul de substanţe  în chiuvetă pentru a nu înfunda conductele şi a nu polua apa.

Pe de altă parte, sugestiile părinţilor/ comunităţii cu privire la cum poate deveni şcoala Singidava o Şcoala verde aceştia au propus în primul rând mai multe spaţii verzi în şcoală sau măcar un spaţiu verde special amenajat unde elevii să poată mânca. Apoi, ar trebui plantaţi mai mulţi copaci atât în curtea şcolii cât şi în spaţiile de lângă şcoală. Elevii ar trebui implicaţi mai des în acţiuni de voluntariat, acţiuni prin care să adopte o atitudine eco. Ar trebui să se facă mai multe plimbări prin parc, ieşiri la picnic, activităţile sportive să se facă în aer liber, întrucât toate acestea îl pot învăţa pe copil mai multe despre natură şi despre măsurile pe care le poate lua pentru păstrarea curăţeniei şi protejarea mediului împotriva poluării. Prin toate aceste, şcoală noastră poate deveni o şcoală ”eco”, o şcoală verde.

 

URL scurt: http://cugir.alba24.ro/?p=150315



Publicat de pe 18 Iun 2013. Publicat in ACTUALITATE, Educatie. Poti urmari orice raspuns la acest articol prin RSS 2.0.

Lasa un raspuns

Publicitate


Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

www.AutoPieseonline24.RO

Publicitate

Publicitate



Publicitate

Publicitate

 

Publicitate

Comentate recent

  • gajjy: in cugir toti copii sunt rockeri ,drogati .Doar trupe rock .muzica de bolunzi si dau boxelele alea la maxim de...
  • GigiKent: Cu acest prilej a fost eliminata inca din fașă marea evaziune. 20 de cutii de bere.
  • Nicu: vreau si eu unu
  • daniel: foarte fain ..cel mai frumos festival din istoria lumii,.Ploaia cugireana .concerte cu drogati ,bere cu apa...
  • taraban: un festival mai prost organizat ca ploaia cugireana. nu am vazut niciodata ..aceeasi prosti invitati de ani...